Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Αυξημένα τα τέλη του 2011 για τα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας...

Νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο καταργούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης, υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού και ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού, παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών. Αυξημένα τα τέλη για τους κατόχους καινούργιων αυτοκινήτων, όσων δηλαδή ανήκαν στην κλάση Α' (ταξινόμηση μετά το 2005). Με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα υπολογίζονται τα τέλη για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2011.
Βάσει του νέου συστήματος:

Καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

Υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

Ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009.

Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού. Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:


Κλιμάκιο κ.εκ.
Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)
Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)
Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)



Από
έως
Από
έως
Έως
300
20
0
68
20
-48
301
785
50
28
96
22
-46
786
1071
110
94
187
16
-77
1072
1357
120
94
187
26
-67
1358
1548
220
184
352
36
-132
1549
1738
240
184
352
56
-112
1739
1928
270
184
352
86
-82
1929
2357
600
578
821
22
-221
2358
3000
800
712
1130
88
-330
3001
4000
1000
912
1330
88
-330
4001
και άνω
1200
1112
1530
88
-330
Να σημειωθεί πως τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

  ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ  CO2 ανά χιλιόμετρο)
ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
0 - 100
0
101 - 120
0,80
121 - 140
1,00
141 - 160
1,50
161 - 180
2,00
181 - 200
2,25
201 - 250
2,50
Άνω των 251
3,00
Επίσης, συνδέονται τα τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:


  ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ  CO2 ανά χιλιόμετρο)
ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ) 
0 - 100
      0
101 - 150
     2 
Άνω των 151
      2,5
Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10%  σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.

Από in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου